Kafa uz ručak smanjuje rizik od dijabetesa

Jedno novo brazilsko istraživanje je potvrdilo tezu da konzumiranje kafe smanjuje rizik od dijabetesa, ali samo ukoliko se pije uz ručak.

Istraživanje koje su stručnjaci Univerziteta Sao Paula sproveli na gotovo 70.000 žena je pokazalo da one koje piju najmanje jednu šolju kafe uz ručak smanjuju za trećinu rizik obolevanja od dijabetesa tipa 2.

To važi za kafu sa i bez kofeina. Nema uticaja ni to da li je zašećerena, jedino još nije potvrđeno da li povoljan efekat protiv šećerne bolesti ima i kafa s mlekom, budući da veoma mali broj žena u podne pije kafu s mlekom.

Žene koje su učestvovale u ovom istraživanju bile su starosti od 41 do 72 godine i praćene su tokom 11 godina.

Brazilski stručnjaci još nisu sigurni da li preventivno dejstvo kafe uz ručak protiv dijabetesa potiče od toga što ona u to doba dana najsnažnije deluje, ili uticaj ima i vrsta hrane koja se konzumira tokom ručka.


Ima nas i na Fejsu

Pošaljite nam recept

Web partneri

Preporučujemo

Jesti nutricionistički izbalans...

Vitamin B5 član je porodice vit...

Vitamin B12 je veoma važan čla...