Na planinu umesto na dijetu
Nedavno istraživanje obavljeno u Nemačkoj pokazalo je da boravak na planini može da pomogne gojaznim ljudima u gubljenju kilograma.
Istraživanje je obavio tim na čijem je čelu bio dr Florijan Lipi, istraživač na Univerzitetu "Luj Maksimilijan" u Minhenu, a njegovi rezultati objavljeni su u časopisu "Obeziti".
Eksperimentom je bilo obuhvaćeno 20 muškaraca koji su proveli nedelju dana na planini ne menjajući ni svoje fizičke aktivnosti, ni način ishrane.Na kraju eksperimenta pokazalo se da je boravak na velikoj nadmorskoj visini koristan za osobe koje žele da smanje telesnu težinu.
Visina utiče na promenu metabolizma smanjenjem apetita i krvnog pritiska. Pošto je kiseonik proređen, organizam se prilagođava povećavajući lučenje leptina, hormona za koji se veruje da utiče na smanjenje apetita.
Opširnije...
Duvanski dim štetan čak i "ohlađen"
Dim cigarete je štetan po zdravlje čak i u obliku ostataka na zidovima ili nameštaju u prostorijama gde se pušilo, pokazali su rezultati novog američkog istraživanja.
Kada se upali cigareta, nikotin se oslobađa u obliku dima koji se zadržava po površinama prostorije (zidovima, tepihu, zavesi, nameštaju) gde može da se zadrži mesecima, navedeno je u studiji objavljenoj u Godišnjaku Američke akademije nauka - PNAS.
Istraživanje je pokazalo da ostaci nikotina u kontaktu sa nitratnom (azotnom) kiselinom iz vazduha stvaraju nitrozamine, koje spadaju među najaktivnije i najmoćnije kancerogene supstance.
Izlaganje nitrozaminima se najčešće dešava udisanjem prašine ili kontaktom kože sa na primer tepihom ili odećom na kojoj se zadržao duvanski dim, što posebno može da bude opasno za decu.
Istraživači ističu i da se opasnost ne uklanja otvaranjem prozora ili provetravanjem prostorije, kao ni pušenjem napolju.
Budi veseo, produži život
Osećaj sreće je jedan od važnih faktora koji pogoduju zdravlju srca, tvrde američki stručnjaci s Univerziteta Kolumbija.
Oni su 1995. rangirali nivo sreće 1.700 odraslih Kanađana koji nisu imali srčane probleme. Deset godina kasnije su ispitali 145 osoba iz ove grupe, kod kojih su se u međuvremenu pojavili srčani problemi, utvrdivši da su srećniji ljudi izloženi manjem riziku da obole od srca.
"Ako po prirodi niste neka srećna osoba, jednostavno pokušajte da se ponašate kao da jeste. I to bi moglo da pomogne vašem srcu", ističe dr Karina Dejvidson iz Medicinskog centra kolumbijskog univerziteta.
Ona i njene kolege su merili sreću ispitanika petostepenom skalom. Uzeti su u obzir i faktori kao što su starost, pol i eventualno pušenje.
Pokazalo se da se, sa svakim stepenom više na skali sreće, rizik od srčanih problema smanjuje za 22 odsto.
Opširnije...
Pušači spavaju slabije od nepušača
Pušači tokom spavanja provode manje vremena u dubokom, okrepljujućem snu od nepušača, ustanovili su američki istraživači sa Medicinskog fakulteta univerziteta Džon Hopkins.
Pušači su takođe četiri i više puta skloniji da se ujutru žale kako ih noćni odmor nije okrepio - oko 23 odsto, prema pet odsto kod nepušača.
Problem je verovatno u nikotinu koji može da ima stimulativno dejstvo, zbog čega pušači teže padaju u san i teže ga i održavaju.
I do sada je primećeno da pušači spavaju lošije od nepušača, ali nije bilo izvesno da li je to zbog direktnog dejstva cigareta ili zbog medicinskih komplikacija koje pušenje donosi, kao što su simptomi plućnih i srčanih bolesti.
Da bi to razjasnili, baltimorski stručnjaci su ispitivali san 40 sredovečnih pušača koji nisu imali nijedan od zdravstvenih simptoma koji se dovode u vezu sa pušenjem.
Opširnije...
Papajom protiv tumora dojke, jetre, pluća...
Verovanja brojnih azijskih naroda su potvrđena - ekstrakt i čaj od lišća papaje imaju jaka antikancerogena svojstva protiv širokog spektra tumora, potvrdili su američki naučnici u najnovijoj studiji.
Istraživač sa Univerziteta na Floridi, Nam Dang i njegovi kolege u Japanu, u izveštaju objavljenom u naučnom časopisu o etnofarmakologiji (Journal of Ethnopharmacology), potvrdili su efikasnost papaje u borbi protiv tumora grlića materice, dojke, jetre, pluća i pankreasa.
Dang i drugi naučnici, pokazali su da ekstrakt lišća papaje pospešuje proizvodnju ključnih signalizujućih molekula koje se nazivaju - Th1-tip citokini, a pomažu pri regulaciji imunološki sistema. To bi moglo da dovede do razvoja terapije za lečenje koje koriste imunološki sistem u borbi protiv raka, navode suautori.
Istraživači su koristili ekstrakt napravljen od sušenog lišća papaje, a učinci su bili jači kada su ćelije primile veće doze čaja od lista papaje. Deset različitih tipova ćelija raka bilo je pod dejstvom ekstrakta lista papaje, u četiri gradacije snage, a učinak je izmeren posle 24 časa.
Opširnije...
Vitamin D aktivator imunog sistema
Vitamin D je ključan za aktiviranje imunog sistema organizma, a oko polovine čovečanstva nema dovoljnu koncentraciju tog vitamina u krvi, što znači da ima smanjene izglede da se izbori s infekcijama, zaključio je tim danskih stručnjaka.
Danski tim, kojim je rukovodio Karsten Gajsler, iz Odeljenja za međunarodno zdravlje, imunologiju i mikrobiologiju Univerziteta Kopenhagen, je utvrdio da T ćelije, takozvane "ćelije ubice" u imunom sitemu, koje predstavljaju odbranu od infekcija, zavise od vitamina D.
Ukoliko ovog vitamina nema dovoljno u krvi, T ćelije ostaju uspavane, potpuno "nesvesne" opasnosti koja preti organizmu.
Kada su T ćelije izložene nekom patogenu iz spoljne sredine, one izbaciju neku vrstu signalnog uređaja, "antene", poznatog pod nazivom receptor vitamina D, kojim tragaju za tim vitaminom.
Opširnije...
Dame vinopije se ne goje?
Žene koje piju vino u normalnim količinama imaju manji rizik od debljanja, objavili su američki naučnici nakon sprovedene studije.
Nakon istraživanja koje je trajalo 13 godina i u kojem je učestvovalo više od 19.000 žena naučnici su objavili podatke koji sugerišu da se žene ne debljaju od vina, što je protivrečno brojnim dijetama koje tvrde da konzumiranje alhohola dovodi do debljanja.
Kalorije iz alkohola telo može koristiti na drugačiji način i u drugačijem obliku, kažu lekari.
Smatra se da se alkohol razgrađuje u jetri koristeći različite metaboličke puteve kako bi se stvorila toplina, a ne mast.
Naučnica Lu Vang iz Bostona radila je studiju u kojoj je učestvovalo 19.220 zdravih žena, a blizu 38 posto njih su bile žene koje nikada ne piju.
Opširnije...
Mleko povećava rizik od raka prostate
Konzumiranje prevelikih količina mlečnih proizvoda a, pre svega, mleka može da poveća opasnost od pojave raka prostate, pokazali su rezultati kanadskog istraživanja.
Istraživanje, koje je sprovela grupa naučnika sa profesorom Parvizom Gadirijanom sa Medicinskog fakulteta pri Univerzitetu u Montrealu, pokazalo je da konzumiranje više od 470 grama mlečnih proizvoda dnevno duplo povećava opasnost od pojave raka prostate.
Istraživači su došli do tog zaključka obavivši ispitivanje povezanosti raka prostate i više od 200 prehrambenih proizvoda, koje je pokazalo da samo mlečni proizvodi utiču na nastanak raka prostate.
U istraživanju je učestvovalo 197 pacijenata kojima je dijagnostikovan rak prostate i kontrolna grupa.
Razloživši potom mlečne proizvode na njihove razne sastojke, naučnici su utvrdili da jedino mleko može da poveća opasnost od razvoja raka prostate.
Opširnije...
Jedna jabuka dnevno za jači imunitet
Konzumiranje po jedne jabuke dnevno moglo bi da pojača imunološki sistem ljudi i smanji upale vezane za višak kilograma i dijabetes, pokazali su rezultati američkog istraživanja.
Grupa naučnika s Univerziteta u Ilinoisu je utvrdila da se radi o svojstvu koje jabukama daju rastvorljiva vlakna prisutna u tom voću.
Stručnjaci smatraju da konzumiranje 28 do 35 grama rastvorljivih vlakana dnevno blagotovno deluje na zdravlje.
Ta vlakna imaju antiinflamatorno dejstvo i mogu da omoguće bolje funkcionisanje imunološkog sistema, kao i da spreče pojavu raka debelog creva.
Rastvorljiva vlakna su prisutna i u ovasu, ječmu, integralnim žitaricama, orasima, šargarepi, sočivu, agrumima, suvom voću, suvim šljivama, jabukama i jagodama.
|
|